С 4 млрд. евро ($5,2 млрд.) изглежда могат да бъдат направени много неща, ако те бъдат похарчени през следващите три години. GM поеха такъв ангажимент и с него искат да консолидират операциите си в Европа, за да превърнат Opel във водещ производствен и дизайнерски център. Ако това се случи по начина, по който в GM си го представят, това означава, че немската марка ще постига много по-добри резултати от настоящите – $1,8 млрд. загуба през изминалата 2012 г., а от началото на тази година досега загубите възлизат на $700 млн.
За разлика от близкото и недалечното минало, в момента немците произвеждат стилни и балансирани коли (Insignia, Astra и новата Zafira и резервни части за автомобили), стъпват на нови пазари (малкият Adam и компактния SUV Mokka) и успешно утилизират продуктите на Chevrolet (компактният всъдеход Antara). Всичко това се случва на правилната цена.
Но заради политиката на GM, Opel няма достъп до ключови пазари. И в същото време е гигантски източник на технологии за американския концерн. Opel не се продава в Китай, пазар без който глобалните марки са изгубени. Не продава и в Латинска Америка, където има добре развиващи се икономики. Нито пък в Индия. В най-добрия случай, продукти разработени от Opel се предлагат на тези пазари, но с емблемата на Chevrolet.
Така имаме ситуация, в която разходите за развойна дейност са огромни, но потенциалните приходи са ограничени до това, което може да се вземе от европейския пазар
Тагове:
Пролетни билки-Врабчови чревца-звездица
Добавената смъртност в България и Русия