Потребителски вход

Автор: cudo Категория: Хоби
Прочетен: 121979 Коментари: 36 Гласове:

Последна промяна: 25.10.2010 21:23

В нашата родина има вълшебни места, места осеяни с благодат, места където постоянно стават чудеса. Едно от тях се намира в Средните Родопи, където сред красивата природа се намира манастирът “Св. Троица” – Кръстова гора, или както се отбелязва в картата на България, Кръстов връх.
За Кръстова гора се знае и много, но едно е сигурно, че открай време там е едно от местата на света,  където "Господ слиза при земните хора" - споделят монасите от манастира "Света Троица".
Според разказите в дебрите на Средните Родопи е скрит кръстът, на който е бил разпънат Исус Христос. Разпятието е било в манастира "Света Троица" до XVII век, когато турците го разрушават до основи и помохамеданчват цялата област. Трима черноризци - монаси обаче успели да скрият реликвата в една от близките пещери.
Затова и Кръстова гора е вълшебна, тъй като крие в недрата си Христовата сила.

Хиляди са разказите и свидетелствата за чудесата, ставали на Кръстова гора. Мястото е малко за да ги побере всички свидетелства, но тези, които наистина вярват в силата на Бога, могат да бъдат споходени от видения по време на нощните бдения всеки петък.
Поклонниците разказват, че след една от литургиите на небето се появил целият Eрусалим, който сияел сред звездите. Други споделят, че често над храма нощем висял огромен светещ кръст. Понякога по време на вечерня се чували стъпките и песните на 12-те монаси, които били посечени от турците през XVII век, тъй като не предали вярата си.
Оставих дископатията си на кръста, дарен от Борис III, разказва Елена Александрова от родопското село Крепост.  Лекарите ме бяха отписали, лежах като труп на леглото и не вярвах, че някога ще се изправя на крака. Чудото стана, след като два пъти идвах тук. Вече мога да ходя и почти забравих за болката, продължава Елена Александрова.
През 1995 г. трима братя помаци от с. Белица разрязали 66-килограмовия кръст на три части и го отмъкнали. Скоро след това обаче двама от крадците били покосени от страшна смърт. Тогава третият се уплашил и захвърлил останките от разпятието в дерето край манастира, които били намерени от местен овчар. Дарът на цар Борис III бил възстановен и сега е циментиран в новата църква.
 Хората вярват, че той има лечебна сила и затова пред него винаги има опашка от поклоници. Те го трупат с дрехи, които после се носят непрани, за да донесат изцеление. Пътеката към кръста е оградена от 12 параклиса, носещи имената на 12-те апостоли. В лошо време и през нощта те подслоняват десетки вярващи. По всички камъни наоколо могат да се видят кръстчета. Хората ги грабят с шепи за здраве и късмет. Някой ден ще изнесат целия баир, твърдят местните хора.
На Кръстова гора ще видите и чудодейният дъб. Той се намира до лечебното аязмо. Клоните му са сплетени така, че образуват кръгъл отвор, през който могат да минат само праведните. В дънера му пък има малки хралупи, където хората пъхат ръцете си, за да намерят облекчение на болежките си. Друго дърво пък привлича вярващите с магическите си корени. Жилките им се късат и се слагат под прага на дома, за да го пазят от черни магии и зли духове, обясняват възрастни жени. Водата от аязмото пък лекувала болни очи, кожни болести и дори рак. Лечебната течност помага и на бездетни жени да заченат, твърдят на Кръстова гора.

Гласувай:

Вълнообразно

Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Вълшебно място
06.06.2009 15:47
:) Била съм там и пак ще отида!
2. анонимен - рай
21.06.2009 01:08
кръстова гора е раят,за който всеки мечтае,посетете го .
3. анонимен - edna posledna nedejda
30.06.2009 20:12
na po svqto mqsto ne sam bila,ima golqma 4ista sila.BOJESTVENO E TAM.stavat 4udesa,prosto trqbva da povqrva6!!!
4. анонимен - рай пълен с чудеса
27.08.2009 15:23
Това за мен е най святото място!И аз като много други хора ,отидох там заради проблема ми че немога да забременея!Още първия път когато ходихме с мъжа ми с прекрачването на стълбите към кръста почувствах някаква сила и когато се доближиш и целунах кръста тази сила и енергия бяха още по силни.Вярвам в бог и винаги ще вярвам и не само заради това което почувствах.След това ходихме още два пъти на кръстова гора и мисля всяка година да го правим.Посетете този рай възможно най скоро,защото е прекрасен!
цитирай
5. анонимен - Разболях се от болест която е рядко ...
31.01.2010 21:49
Разболях се от болест която е рядко срещана.Три години ходих по лекари и един ден решихме с моя съпруг да отидем на кръстова гора защото бях чувала че бог е помогнал на много хора.Така бог помогна и на мен.Аз съм вярваща християнка.До сега съм ходила 4 пъти и ще продължавам да ходя.Това е свято място и който има нужда от нещо бог му го дава стига да вярвате от сърце.
6. анонимен - кръстова гора
08.04.2010 08:17
Най-святото място в България. Заслужава си човек поне веднъж в живота си да посети този рай Бачковския манастир и да се изкачи към Кръстова гора.За мен това е най-красивата част на България.Там ще усетите закрилата и помоща ,която търсите.
7. анонимен - нещо неописуемо
01.06.2010 16:16
Аз съм ходил 2 или 3 пъти и е толкова чисто и свято,че ти се иска да останеш..Ще направя всичко възможно да отида пак още това лято..Всички които се колебаят дали да отидат,да не мислят,ако им се отдаде възможността да отидат за да се уверят сами,колко успокояващо действа и колко е приятно...!!!
8. анонимен - чстотата на това място и човешката мръсотия
13.07.2010 14:12
да аз също не мога да забравя това величествено място, но и мръсотията която се оставя от всички нас ,дано БОГ да ни прости
9. анонимен - Кръстова гора
17.07.2010 22:35
Там наистина е неописуемо място-Трябва да се види,но това което е вълшебното и докосна моето сърце е една баба-баба ЕЛЕНА,грижи се за подръжката на параклисите-това е жена с Голямо сърце и душа,това човек,който ти показва,че на този свят все още съществува доброто!!!!
10. анонимен - Кръстова гора
17.07.2010 22:38
Неописуемо място наистина трябва да се види,но това което докосна моето сърце е една баба ,която се грижи за подръжката на параклисите,това е баба Елена-човек с Голямо сърце и душа,тя ми доказа,че доброто все още съществува!!!!!
11. анонимен - Кръстова гора
30.07.2010 16:16
Божествено
цитирай
12. анонимен - Повече от чудесно място!!!
01.08.2010 13:08
Миналата година бях на Кръстова гора със семейството си.За първи път бяхме там.Просто когато със майка ми и баща ми прочетохме мненията за святото място и за енергията и силата която дава не се почудихме и веднага решихме да отидем.И може би месец преди да отидем с майка ми по цял ден ровехме в интернет и въртяхме съмати телефони на агенций хотели , автобусни фирми и гари.И след толкова много питане и мислене накрая стана така че тримата с майка ми и баща ми стигнахме до тожа чудо Божие с различни превози.И понеже ние сме от град Сандански тръгнахме от тък до София с влак.После от София до Пловдив пак със влак и оттам от пловдив до едно малко градче Лъки отидохме с малко абтобусче - градчето се намира до селото наи близко до манастира.И оттам до село Борово - най близкото село до Кръстова гора отидохме със случаен превоз.Понеже от градчето до селото имаше абтосус и бяхме застанали на спирката и една от жените която също чакаше на спирката мъжа й ни качиха с майка ми и баша ми до селото а не изчакахме автобуса.И пристичнахме във селцето и там имахме резервация във един от хотелите.И накрая от цял ден пътесествие си легнахме.На другия ден тръгнахме от селото пеша до Кръстова гора (разстоянието м/у селото и Кръстова гора е 6 км.) . Със семейството ми имахме кола ни нито майка ми нито баща ми се усмели да карат по този път към гората (а той наистина беше страшен).И така тръгнахме на стоп и някъде на 50 метра имахме късмет и един джип ни спря и ни качи.(ние тръгнахме за Кръстова гора на 10-ти Септември 2009(Петък) и деня в който ни качи колата беше другия ден 11-ти Септември 2009(Събота). И така цял ден прекарахме на Кръстова гора в разглеждане и снимаме.С апаратчето бяхме направили над 300 снимки от 4-тирита дена.И на връщане от 2-рия ден пак тръгнахме на стоп надолу и пак ни спря един мъж с лека кола и ни превози до селото и хотела.На тртия ден 13-ти Септември 2009 (Неделя) на сутринта се изнесохме от хотела и със целия си багаж тръгнахме на стоп и вечерта трябваше да преспим на Кръстова гора под открито море.И пак целия ни ден мина в разглеждане и снимаме.Наистина има много да се види но ако почна да редя местностите и т.н няма да ми стигне полето ;d.И вече вечерта бях повече от притеснена защото бях много навлечена и пак ми беше стъдено но не от климата а от притеснения как ще се приберем утре и дали навреме ще си хванем всички рейсове и влакове.И така спахме на спални чували имахме много багаж но нито аз нито мама нито тате не успя да поспи - цяла вечер студ и притеснение но дано да е за добро.На сутринта вече раното дойде едно рейсче до селото в кеото беше хотела ни и ни се тодаде голям късмет.Оттам от селото до градчето Лъки чак ни откапа това рейсче.И оттам от градчето Лъки хванахме рейсче до Пловдив.И оттам от Пловдив - София и София - Сандански се прибвахме живи и здрави.Всички казват имало сила и т.н.Силата не знам дали я усетих но настроението ни беше на 6 а и както гледах не само на нас.Наистина сега ше видим дали ще можем и тая година да отидем и то ако може по друг начин.Но съм готова и по този пак.Струва си хора,който може нека ходи.И сега като се сетя ме избиват хубави емоций и съм готова на всичко пак да отида.Ако рещите да отидете има мн места където може да отседнете - даже и на Кръстова гора има стай.В село Борово също има много хотели и квартири.Съшо и в град Лъки.Просто се интересувайте и търсете в Итернет и ако имате някакви въпроси питайте.Ивзинете че ви занимавам с мойте историй но просто исках да споделя някъде емоцийте си.Желая на всеки да има възможност да отиде там защото наистина си заслужава.Има много подробности но просто има много за писане.Ако ви интересува нещо пишете знам всичко все пак цяло лято търса информаций.Чао от мен !!!
цитирай
13. анонимен - кога е сезона да се ходи на крастова ...
26.09.2010 23:49
кога е сезона да се ходи на крастова гора може ли през октомври
14. анонимен - krastova gora
05.10.2010 14:04
тази година ас xодиx на крастова гора това място е вълшебно немога да ви опиша с каква енергия се зареждаш как на душата ти става леко и ставаш друг човек а баба еленка можех да я слушам цяла вечер немога да ви опиша с думи колко е красиво всичко там за мен това е най святото място в страната ни вярвам в бог и това място ми доказа че той съществува и помага на тези които вярват в него и които го търсят го намират отидете и вижте сами с очите си с обич пепа
15. анонимен - кръстова гора
05.10.2010 14:10
на кръстова гора се ходи до края на октомври
16. анонимен - кръстова гора
05.10.2010 14:16
на това свещено място правят ли се кращенета отговорете ми ако можете
17. анонимен - mnogo krasivo mqsto
24.10.2010 21:21
vinagi kogato gledam i slu6am me zarejda s energiq
18. анонимен - krastova gora
25.10.2010 13:27
Bogosloveno mqsto,zarejda6to s neupisuema energiq
19. анонимен - кръстова гора
27.11.2010 09:18
Аз все още не съм ходила в Кръстова гора но нещата и мненията на хората които са били там много ми харесват и със сигурност ще посетя това както го описват-"божесвено" място.
20. анонимен - oteg4enie
24.12.2010 08:44
hodilli sme dva pati parviqt be6e hubavo no na drugiqt postoqnno te sledqt kakvo pravi6 bilo e navremeto hubavo sega jiva korupciq spali sme v kunu6nqta i e imalo edna cicterna c voda no be6e hubavo
a sega kakvo hotel4e palna tapotiq
21. анонимен - krastova gora
25.12.2010 23:44
az sa6to ne sam hodila na krastova gora.jiveq v italia ot 13 god.mislq kato se priberem avgust mesez da posetim tova svqto mqsto.takova svqto mqsto ima i do jambol.tova e manastira do selo kabile.kato otida tam se 4uvstvam mnogo osobenno.nemoga sama da si go obesnq.
22. анонимен - v
17.03.2011 20:28
krastova gora e naistina silno energiino miasto,tam ima mnogo silna energia i ti stava leko na du6ata.vinagi nie horata tarsim pomosht ot bog samo kogato imame trudni momenti v jivota si,momenti v koito siaka6 celiat ni sviat se sriva.az sam hodila 3 pati tam do sega i pak iskam da otida i da se pomolia za poreden pat.ubedena sam 4e tam stavat golemi 4udesa az li4no se obedih v tova,v momenta celiat sviat e zabravil duhovnoto i se stremi samo kam materialnoto,molia vi poviarvaite i otidete da posetite s viara krastova gora i kogato usetite izcelenie se varnete i blagodarete na boga 4e e 4ul molitvite vi,ne go tarsete samo kogato imate nujda.uspeh na vsi4ki i se vslu6aite v sarceto si-vinagi ima 6ans za vsi4ki bolesti dori kogato medicinata niama,samo bog e vsemogasht.
цитирай
23. анонимен - Bog-ISUS XRISTOS suschtestvuva, ...
08.11.2011 22:36
Bog-ISUS XRISTOS suschtestvuva,nezavisimo dali viarvame v nego ili neviarvame.Kogato otidete na KRUSTOVA GORA i zapalite svesch i se pomolite za neschto xubavo i dobro,znaite bog vi chuva.ISUS znae ot schto se nujdaite,ne e nujno da postaviate beleschki v keremidite na paraklesite.Tova e goliam griax i podigravka s gospod-bog.Dostatachno e da zapalite svesch i da se pomolite ot surze.Bog znae kakvo tai vseki v surzeto si.
цитирай
24. анонимен - tam e straxotno vervaite xora ima ...
18.12.2011 21:02
tam e straxotno vervaite xora ima gospot koito pravi 4ydesa az li4no go izpitax na 14 septemvri xorata tam sa prekrasni a silata e velika blagodaria ti gospodi
25. анонимен - rai pod nebeto
03.05.2012 14:26
rai pod nebeto
26. анонимен - вяравам за КРЪСТОВА ГОРА
23.06.2012 12:48
Боже,при първа вазможност бих посетил КРЪСТОВА ГОРА,защтото вярвам в ГОСПОД и на коментиралите за това чудно и свято място което имаме на наша земя...
27. анонимен - суеверия
03.07.2012 12:50
Здравейте,

в статията има няколко места, от които на всеки въцърковен православен християнин просто му настръхват косите:
1) кръстът, на който е разпънат "Исус". Православните пишем името Божие Иисус, а кръстът, на който е разпънат Господ, на който е умрял заради нашите грехове, сред които и суеверието, е намерен от свв. Константин и Елена и частици от него има по целия свят. Следователно, това е една наистина неправдоподобна легенда.
2) да грабим камъчета за здраве и късмет, а не за молитвен спомен е отново една суеверна и безсмислена традиция, както и спането в храмове за здраве и късмет
3) факта, че през клоните на едно дърво може да мине само праведник или че друго има "магически корени" говори за абсолютното омешване на "бабешки басни" с православната вяра. Прочее, дори някои да изскубе всичките корени на такова дърво, ако не се изповядва и не се причастява и няма покаяние за греховете си, абсолютно никаква полза няма да има. Защото вярата е вътре, в силата на молитвата, а не в корените на някое дърво или в енергията на някое място. А какво да кажем ако някой грешник успее да се провре през дупката на дървото? Ами ще се смята за праведник и през ум няма да му мине да отиде да се изповяда.

Благодаря за статията, но е редно да отбележа тези неща, като разбирам, че не са приумица на автора, а отбелязване от негова страна на традициите на нашия народ. За съжаление, тези традиции наистина са далеч от православни и приличат повече на припечелване на здраве, късмет и енергия, която да ни пази от всяко зло с различни нелогични и неразумни действия. Те са далеч от истинското осъзнаване на греховете, от покаянието и от желанието да се придобие вечен живот в Христа след причастяване с Пречистото му Тяло и Кръв. Заради това, картинката с надписа да не се пъхат листчета с желания под керемидите е особено показателна. Бог да ни е на помощ, да ни вразумява по молитвите на Пресвета Богородица и на светите апостоли. Поне малко да се трогнем от дълготърпението Му! Амин
28. анонимен - zdraveite ,
24.08.2012 16:12
TOVA E SVQTO MQSTO KOITO IMA VAZMOJNOST DA GO POSETI I DA PO4UVSTVA SILATA BOJIQ NEPOVTORIMO I ZAREJDASHTO S ENERGIQ
29. анонимен - КРЪСТОВА ГОРА Е БЛАГОСЛОВЕНО МЯСТО
29.08.2012 15:13
ЧЕЛА СЪМ ЗА ЧУДЕСАТА НА КРЪСТОВА ГОРА,ПОСЕТИХ ГО САМО ВЕДНЪЖ И ВИДЯХ МНОГО ВЯРВАЩИ СТАРИ,МЛАДИ С БЕБЕТА И Т Н.,ПОЧУСТВАХ ЧЕ ВЕЛИКОЛЕПНО В ТАЗИ КРАСИВА БЪЛГАРСКА ГОРА С ЧИСТ ВЪЗДУХ, ХРАМ, ПАРАКЛИСИ НА АПОСТОЛИТЕ ,НАРЕДЕНИ ПО ЕДНА ПЪТЕКА-ПРОСТО Е ВЕЛИЧЕСТВЕНО.НАСЛАДИХ СЕ НА ЛИТУРГИЯТА И НА ИЗПЪЛНЕНИЯТА С ТЕЗИ АНГЕЛСКИ ГЛАСОВЕ.ПОМОЛИХ СЕ ОТ СЪРЦЕ ЗА ЗДРАВЕ И СПАСЕНИЕ НА ВСИЧКИ МОИ БЛИЗКИ И ПОЗНАТИ.БЯХ ОЧАРОВАНА ОТ СЪРЦЕ НА ВСИЧКО,КОЕТО ВИДЯХ-МНОГОТО СВЕЩИ В ТЪМНИНАТА,ОСВЕТИТЕЛНИТЕ ТЕЛА НА ПАРАКЛИСИТЕ НАД ХРАМА И Т.Н. ПОЖЕЛАВАМ НА ВСЕКИ ДА СЕ ДОКОСНЕ ДО ТОЗИ ВЪРХОВЕН МИГ КАТО ПОСЕТИ КРЪСТОВА ГОРА И СЪС СИЛНА ВЯРА СИ ПОЖЕЛАЕ ЗДРАВЕ И СБЪДВАНЕ НА МЕЧТИТЕ.ПРИСЪЕДИНЯВАМ СЕ КЪМ ТЕЗИ КОИТО АПЕЛИРАТ ДА СЕ ПАЗИМ ОТ СУЕВЕРИЯТА-ДА НЕ ПЪХАМЕ ЛИСТЧЕТА И Т Н. ЗАЩОТО ГОСПОД БОГ Е НАВСЯКЪДЕ И ВИЖДА НАШИТЕ ПОСТЪПКИ И ЖЕЛАНИЯ,ОЩЕ ПРЕДИ ДА ГИ ПОЖЕЛАЕМ.НЕКА НЕ ОГОРЧАВАМЕ БОГА С НАШИТЕ ГРЕШКИ,СУЕВЕРИЯ, А НАИСТИНА ДА СЕ ПОКАЕМ ЗА УМИШЛЕНИ ИЛИ НЕУМИШЛЕНИТЕ СИ ГРЕХОВЕ,ДА ПОИСКАМЕ ПРОШКА И ДАНО ГОСПОД ДА НИ ПРОСТИ И ВИНАГИ ДА ЗАКРИЛЯ НАС И БЪЛГАРСКИЯ НАРОД.
цитирай
30. анонимен - Аз съм ходил 2 или 3 пъти и е толкова ...
05.09.2012 23:58
анонимен написа:

31. анонимен - неповторимо
09.09.2012 13:44
От няколко години всяко лято ходя на Кръстова гора.Не е възможно с думи да се опише чувството,което изпитва човек там!Че е свято място е безспорно,че стават чудеса,също е безспорно!Който не е ходил,нека отиде!Еден път посетил Кръстова гора,всеки би отишъл отново и отново! Дано можем да оценим какво ни е дадено от Бог и да почитаме това СВЯТО МЯСТО!
32. анонимен - неповторимо място
09.09.2012 13:50
От няколко години всяко лято ходя на Кръстова гора.Не е възможно с думи да се опише чувството,което се изпитва там!Това е свято и благословено място!Който е бил един път там ,отива пак и пак!Дано оценяваме какво ни е дал Бог,Кръстова гора е истинско богатство за България!
33. анонимен - анонимен
14.09.2012 21:39
много се развалнувах днес гледах по новините за едно дете което е проговорилоа и моето е проблемно и много се зарадвах бог прави чудеса
34. анонимен - СВЕТА ГОРА
29.09.2012 21:21
НА КРЪСТОВА ГОРА, ХОРАТА СТАВАТ ДОБРИ!
цитирай
35. анонимен - Господ помага само на добрите люде. ...
29.09.2012 21:36
Господ помага само на добрите люде. Лошите и зад Кръстова гора да отидат
все тая.
36. анонимен - prevasxodno miasto
12.10.2012 00:45
Na tova prevasxodno 4udesno i val6ebno miasto krastixme na6eto dete Kristian,koito e roden na 14.09.2007 god.Niama po straotno i val6ebno miasto na koeto sme xogili,idvame za parvi pat,no ako imame vazmojnost pak 6e go posetim,prirodata e straxotna nezamenima e gordost e 4e si balgarin kogato si na Krastova gora.