Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2016 21:55 - За наглата циганка и страхливата българка (по действителен случай) Автор: kairos
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 1113 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За наглата циганка и страхливата българка (по действителен случай)
Сигурно и вие сте прочели вече последните новини. Цигани се жалват, че държавата-майка се грижела за тях по-лошо, отколкото за бежанците. Давали им като помощи само „боклуци” под формта брашно, леща и, цитирам, „шпагети”. По-големите деликатеси, като вафли, бисквити, захар и олио, се бавели, заради обжалване и следователно - забавяне на обществената поръчка. Не разбирам от какво се оплакват т. нар. роми. Нали няколко месеца всякакви „експерти” обясняваха по вички медии колко вредни за здравето ни са захарта, тестените и мазни продукти? Дори данък „вредни храни” щяха да им „лепнат”.  Следователно, държавата идеално си обгрижва мургавичките питомци, за да са живи и здрави още дълги години.

Като казах живи и здрави дълги години, се сетих за разговора с една циганка, който имах нещастието да проведа онзи ден, докато чаках на спирката. До мен седеше жена, която запали цигара. Към спирката се приближи кашлящата и мърлява циганка, която каза на жената до мен да се „разкара”, защото пречела. После добави: „Дай една цигара, ма!” и го украси с цветиста псувня. Жената до мен се направи, че не я чува или забелязва, сви се в ъгъла на пейката и не отговори нищо. В този момент просто „изтрещях”. Да, „изтрещявам” е най-подходящият глагол, който бих могла да използвам, за да охарактеризирам  състоянието си в онзи момент. Падна ми пердето. Вдигна ми се кръвното. Учести ми се пулсът. И не беше само репликата на циганката, което ме афектира. Реакцията на жената с цигарата ми подейства дори по-силно. Дотолкова вече сме свикнали да ни унижават, че естетвените ни реакции са се изкривили. Ние сме се изкривили, свили, прегърбили! Страх ни е. Страх ни е да се защитаваме, когато ни нападат..цигани и не само. Страх ни е да вдигнем глава и да покажем, че никой няма право да ни унижава, псува, ограбва, бие, обижда. Обърнах се към циганката и й казах да млъква и да не е посмяла да изпсува още веднъж пред мен (и не само). Идваше ми да набия и нея, и жената с цигарата, стояща до мен. След репликата ми, отправена към нея, циганката малко се сепна. Мисля, че не очакваше такава реакция. Започна да ми мърмори, че тя не псувала нас, а си псувала София, защото била гадно място. Ами, още по-зле, казах си. Попита дали София ми харесвала, а аз се подведох и направих грешката да продължа да споря с неграмотни и неадекватни хора...толкова бях бясна, че не можех да се спра.

Последвалият разговор засегна философско-етични теми като бог, божието наказание и провидението. Според опонентката ми бог обичал циганите и мразел българите. Затова, каза тя, българите умират, а циганите – не. Е, как ще умират циганите?! Нали живеят без „вредни храни”. Не работят, няма стрес, не се измъчват от холестерол и високо кръвно, каквото аз вдигам винаги, когато се сблъскам с тяхното нахалство и безпардонност и арогантност.  Дори, когато пиша тези редове, съм качила пулса си на 100 удара в минута, а за човек с ниско кръвно, в момента съм като хипертоник пред инсулт .

Не подминахме и социлно-битови теми като това как циганите ядели от кофите, защото били бедни, а ние „лошите българи” не им даваме нищо.  Затова и циганите крадат и ще крадат. Това за кражбите от бедност е любимият аргумент – оправдание на циганското мнозинство (sic!) у нас. Чуя ли го и ми идва да се застрелям от потрес. Умът ми не може да го побере. Идва ми да хвана сопата и да ги подкарам всичките. Писнало ми е неграмотни индивиди, които НЕ говорят български език, БЕЗ умения или занаят, БЕЗ образование, БЕЗ трудови навици, БЕЗ възпитание и очевидно, БЕЗ българско самосъзнание да ме рекетират, изнудват, зплашват и изискват да им дам нещо, което според тях, им принадлежи по право. И искам да зная защо тези хора, които ни заплашват всеки ден публично, че ще ни грабят, не са в затвора... Ако не им се даде, ще си го вземат сами със сила! „Дай една цигара, ма!”, нали така беше? Една цигара, един кабел, една кокошка…Е, нали са гладни, имат право да изискват и взимат от нас и от държавата.

Не мога да разбера две неща. Искам някой циганин да ми обясни как така, хем очевидно те не се смятат за част от нас, за българи ( „вие българите” срещу „ние циганите”), хем изискват от българската държава да се грижи за тях и да ги храни и издържа? Алогизъм! Едва ли някога ще получа адекватен отговор на този въпрос . Но и не разбирам и българите, които се свиват в палтото си в ъгъла на пейчицата и търпят да ги мачкат и псуват. Стигнали сме дотам, че сме позволили да се чувстваме гости в собствената си страна. Станете, кажете нещо, извикайте, скарайте се, защитете се, по дяволите! Дайте знак, че сте живи!

Еднакво мразя и нахалството и страха. Това, което ускорява пулса ми най-много обаче, е чувството на безсилие, чувството, че каквото и да кажа или напиша, нищо няма да се промени и никой няма да го чуе. Всеки само ще кимне разбиращо. Но все пак ще го напиша: Моля ви, не оставяйте наглостта и несправедливостта да ви побеждават!




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19834469
Постинги: 45056
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930